актуально

Як поводитися на співбесіді?

Нерідко трапляється так, що колишнє місце роботи доводиться залишити, і не важливо, що послужило тому причиною. Питання в іншому: без грошей довго не проживеш, тому сама собою виникає необхідність пошуку нової роботи. Після перегляду всіляких оголошень та подачі свого, вам, нарешті, надається непоганий шанс. Резюме розглянуто, і вам призначена співбесіда. Здається, ще трохи і нова високооплачувана робота вже належить вам. Але не все так просто, попереду у вас відповідальна зустріч з роботодавцем, тому так важливо знати, як поводитися на співбесіді, щоб не вдарити обличчям в бруд. Корисними порадами вирішив поділитися сайт Чарівна.

Підготовка до співбесіди

Якщо вас запросили на співбесіду, то це хороший знак. З усіх переглянутих резюме вибирають най-най, але цього мало для того, щоб прийняти людину на роботу. Важливо познайомитися з ним ближче, зрозуміти, що він собою являє, впевнено Чи веде себе на співбесіді. Загалом, потрібно підготуватися до того, що тебе будуть розглядати з усіх боків, задаючи купа питань і сподіваючись отримати на них певні питання.

Підготовка до співбесіди починається за кілька днів до його проведення. Ретельно опрацювати свій образ. Найкраще йти на зустріч з роботодавцем у діловому костюмі, це буде оцінено найкращим чином. Не забудьте про зачіску: краще відмовитися від розпущеного волосся або хвостика, що є показником вашого небажання за собою доглядати.

Обов’язково дізнайтеся більше про тій організації, яка пропонує вам роботу. У подальшому вам буде простіше вести себе на співбесіду, адже ви будете в темі, а значить, і спілкування ваше буде протікати в більш теплому колі. Адже якщо дві людини знають, про що ведуть бесіду, домовитися про що-небудь їм набагато легше.

Щоб вести себе на співбесіді спокійно, продумайте відповіді на найпоширеніші питання, які зазвичай задаються претендентам.

Ось деякі з них:

Яка причина вашого звільнення з колишнього місця роботи?

Чому ви вирішили влаштуватися на цю роботу?

Чи маєте ви досвід роботи в даному напрямку?

Чи не завадить ваша робота в нашій сфері вашому особистому житті?

Якими позитивними і негативними якостями ви володієте?

Чи є у вас досвід роботи в даній сфері?

Ви повинні налаштуватися на те, що задані вам будуть далеко не тільки ці питання. У кожного роботодавця вони можуть бути свої, часто навіть непередбачувані. Наприклад, не дивуйтеся, якщо вам зададуть питання на кшталт «Що ви робили вчора ввечері?». Просто роботодавець хоче зрозуміти, як ви проводите свій час: з користю чи без толку.

І останнє, обов’язково підготуйте всі необхідні документи, які ви візьмете з собою: трудову книжку, резюме (якщо воно не було відправлено перш), позитивну характеристику з попереднього місця роботи і т.п.

Як поводитися на співбесіді

Напередодні гарненько виспіться. Приходьте на співбесіду за хвилин 10-15 до його початку. Це час потрібно для того, щоб привести себе в порядок, заспокоїтися. Представтеся секретарю і назвіть мета вашого візиту. Якщо секретаря немає, то перш ніж увійти до кабінету, обов’язково постукайте.
Зайшовши в кабінет, тримайтеся впевнено, не крутіть головою по сторонах. З того моменту, як ви зайшли в кабінет, у роботодавця починає складатися певна про вас уявлення. І від того, яким воно буде, вже багато що залежить.
Відразу ж сядьте в крісло після надходження пропозиції. Сидіть обличчям до роботодавця, руки не схрещуйте, не закидайте ногу на ногу.
Під час бесіди дивіться в очі роботодавцю, але не пронизувати їх, це буде занадто.
Щоб правильно поводитися на співбесіді, пам’ятайте про те, що неприйнятно вживання в бесіді ненормованої лексики, а також слів на кшталт «ну як би», «ммм ….», «ну я не знаю», «напевно», «швидше за все» і т.п. Ваші відповіді повинні бути чіткими і зрозумілими. Не дарма кажуть, що стислість – сестра таланту.
Відповідайте на питання із задоволенням. У вас є всього лише кілька секунд на те, щоб продумати правильну відповідь. Намагайтеся менше говорити слово «ні», «я не вмію», «я не знаю». Замість цього можна відповісти щось на кшталт «в даний час я не володію достатньою кількість знань, але готовий вчитися і вдосконалюватися».
Поводитися на співбесіді потрібно так, щоб ваше спілкування з роботодавцем було цікавим і захоплюючим. Якщо ви просто будете сухо відповідати на поставлені питання, навряд чи вашою кандидатурою зацікавляться. Не бійтеся посміхатися на співбесіді, це буде тільки плюсом.
Під час співбесіди не потрібно розхвалювати себе, говорити про те, який ви професіонал і трудоголік. Все в міру, а наскільки ви готові віддатися роботі, стане відомо після того, як ви на неї влаштуєтеся.
Цікавтеся заробітною платою в останню чергу, не акцентуючи на цьому увагу. Роботодавець повинен зрозуміти, що цікавить вас не тільки це, але й можливість реалізувати себе, піднятися вгору по кар’єрних сходах.

І останнє, йти з співбесіди також потрібно правильно. Обов’язково попрощайтеся з посмішкою, побажавши всього хорошого. Зробити це потрібно навіть у тому випадку, якщо в роботі вам відмовили. Нерідко трапляється таке, що зараз відмовили, а потім переглянули всі за і проти, і прийняли рішення все-таки прийняти вас на роботу.

 

Джерело